Het eerste Belgisch/Nederlandse Storytelling- en storylisteningcongres komt eraan!

31 maart 2023
https://storytellingcongres.com/

In 15 jaar ontwikkelde Business Storytelling zich van een ‘leuke tool’ in externe communicatie en een hype, tot een vak apart. Met impact binnen externe én interne communicatie, verandering en leiderschap. Een vak dat om een weloverwogen en vakkundige inzet vraagt.

Bovendien groeide het besef dat storytelling altijd begint met storylistening:

  • Wat is mijn persoonlijke verhaal als leider en hoe kan ik dat inzetten om anderen te inspireren en richting te geven?
  • Welke verhalen leven er in de onderstroom van onze organisatie die onze purpose of een verandering in de weg kunnen zitten of juist een flinke push forward kunnen geven?
  • Hoe ervaren onze klanten, cliënten, patiënten, leveranciers en andere stakeholders onze organisatie, producten of diensten en wat betekent dit voor onze strategie? Maken wij ons (corporate) verhaal eigenlijk wel waar?

Dáár gaat dit eerste Belgisch/Nederlandse storytelling & storylistening congres over op vrijdag 31 maart 2023: de impact van authentieke en persoonlijke verhalen op verandering, leiderschap en (interne) communicatie. En daarmee op het succes van organisaties. 

Dit neem je eruit mee

Tijdens keynotes en praktische workshops leer en ervaar je wat storytelling en storylistening voor jou als leider/leidinggevende, veranderaar, ondernemer, communicatie- of HR-professional kan betekenen. Je gaat naar huis met brede kennis van dit vakgebied én met ideeën en tools om de volgende dag zelf aan de slag te gaan!
Oh, en vol verhalen én met nieuwe contacten natuurlijk.

Iets meer info:

Wanneer en waar? 

Het congres is op 31 maart 2023.
Het start om 9.30 uur en eindigt rond 17 uur.
Na afloop is er alle gelegenheid om na te praten met een hapje en een drankje. Natuurlijk is er tussendoor tijd voor koffie, thee met lekkers en een lekkere lunch. Kortom: er is ook voldoende tijd om je met anderen te verbinden en nieuwe netwerken te verkennen.
Het congres gaat plaatsvinden in de Vinoscoop – een fijne locatie met een verhaal in Mariakerke (bij Gent).
Neem een kijkje op www.vinoscoop.be

Voor wie is het?

Het Business Storytelling- en storylisteningcongres is vooral bedoeld voor leiders/leidinggevenden, veranderaars, ondernemers, communicatie- of HR-professionals.
En verder voor iedereen die nieuwsgierig is naar de impact van persoonlijke en authentieke verhalen in verandering, leiderschap en communicatie.

PRAKTISCH

Vroegboeken of samen komen loont!

  • Meld je aan vóór 1 januari en je krijgt niet alleen een korting van € 125 (en betaalt €470), maar ook het boek Storylistening (bekijk het hier)
  • Bij aanmelding vanaf 1 januari betaal je € 495, exl BTW
  • Bij aanmelding vanaf 1 februari betaal je € 595, exc BTW.
  • Kom je samen met een collega? Dan betaal je €450, excl BTW per persoon.
  • 3 of meer collega’s die zich gelijktijdig aanmelden (1 factuur), betalen €395 excl BTW per persoon.

Ja, ik heb interesse en schrijf me in!

Het congres is een coproductie van Annet Scheringa en Lili Matthijs. 

Annet Scheringa is (co)auteur van Storytelling Handboek (Boom 2008) , van Storypower – verhalen die je organisatie veranderen (Adformatie 2013), van Echt verhaal maakt van klanten fans (Rendement, 2018) en van Storylistening – organiseer de onderstroom en krijg medewerkers mee (Business Contact, 2020). Storylistening stond op de Nederlandse shortlist voor managementboek van het jaar 2021.

Het echte verhaal naar boven halen is haar specialiteit. Vanuit haar achtergrond in communicatie, in combinatie met organisatiekunde en corporate antropologie, helpt ze organisaties om hun verhalen scherp te krijgen en waar te maken én om inzichten uit verzamelde verhalen door te vertalen naar interventies die werken.

Annet werkt als procesbegeleider in verandering, traint leiders, verander-, HR- en communicatie-professionals om de verbindende kracht van verhalen succesvol in te zetten en is executieve speechschrijver voor  bestuurders en CEO’s die het lef hebben om persoonlijke en authentieke verhalen te verbinden met zakelijke boodschappen. Ook voert ze met organisaties narratief onderzoek of narratieve evaluaties uit die haarscherp inzicht geven in wat er ‘onder de waterspiegel’ leeft.

Lees hier haar verhaal

Tweemaal eerder organiseerde Annet in Nederland een Business Storytellingcongres.