Ik maak verhalen op maat voor mensen en organisaties. Duurzame organisaties bestaan in de gezamenlijke verhalen en ontstaan in de dialoog. Verhalen geven betekenis aan situaties en zin aan werk. Ze geven inzicht in het hart en de ziel van een organisatie, in datgene wat zo vaak als ongrijpbaar wordt gezien: de organisatiecultuur. Ze vertellen wat er écht gedacht en gevoeld wordt; ze laten de emoties, dilemma’s en worstelingen zien van managers, medewerkers en externe relaties.
Met verhalen verbind ik boven-en onderstroom met elkaar
In elke organisatie is er een bovenstroom, het rationele: feiten, cijfers, grafieken, waarden, documenten, KPI’s enz
De onderstroom bestaat uit emoties, ervaringen, gevoelens, belevingen enz…
Ik geloof dat organisaties die de onder- en bovenstroom met elkaar weten te verbinden, wijs zijn. Want de twee beïnvloeden elkaar.
Met verhalen geef ik betekenis aan wat er leeft.
Verhalen verbinden…
Hoe kan een verhaal op maat eruitzien of klinken?
Voor Coaching for Heroes vzw schreef ik een organisatieverhaal en maakte ik ook een luisterportret
Luister hier
Different Views is jouw partner als je op zoek bent naar manieren om:
- met verhalen te werken in veranderingstrajecten, branding, visievorming, leiderschap en samenwerking
- patronen en thema’s te vinden die leven in functie van volgende interventies op maat
- medewerkers mee te krijgen
- trajecten en rituelen vorm te geven
- je stem en al wat die te vertellen heeft, te laten horen
- je persoonlijk levensverhaal verder vorm te geven
- te verrassen met een luisterportret
AANBOD
Om te werken met verhalen zijn er verschillende mogelijkheden
Storylistening & storytelling
Different views verzamelt verschillende perspectieven en verhalen om duurzame interventies te ontwikkelen bij verandering, leer-, leiderschaps-of samenwerkings-en samenlevingstrajecten
- Verhalen verzamelen en betekenis geven als basis voor de nieuwe werkelijkheid
- Een gemeenschappelijk verhaal brengen of een verhaal waarin de verschillen verenigbaar zijn
- In dialoog gaan om tot de juiste interventies te komen.
Storycirkel
Verhalen ophalen, met elkaar delen en betekenis geven
Aan de slag met je levensverhaal
Persoonlijk ontwikkelingstraject met je levensverhaal als rode draad
Luisterportret
In de privésfeer maak ik persoonlijke en warme audioverhalen om te schenken. Daarvoor kan je een kijkje nemen op www.luisterportret.be
Audioverhalen geven ook kracht in organisaties
- In een portret van jou als ‘zelfstandige met een missie‘ leggen we je visie, missie, aanbod en waarden vast, zodat je de bezoekers van je website laat horen waar jij voor staat.
- Laat in een bedrijfsportret van jouw organisatie je afdelingen of diensten tot leven komen door medewerkers, klanten, bezoekers, deelnemers of partners aan het woord te laten. Laat ze vertellen over wat ze ervaren bij jouw dienst of product of laat ze vertellen wat ze aan het doen zijn…
- Als kleine zelfstandige of als bedrijfsleider kan je je unieke troeven uitspelen. Een luisterportret wordt dan een mooi en origineel onderdeel van uw marketingmix. U kunt het gebruiken op uw website en sociale media.
- Organiseer je regelmatig events of workshops? Leg in een portret van je event impressies van bezoekers of deelnemers vast, met net iets meer dan “het was geweldig”. Met authentieke testimonials trek je extra volk aan voor je volgende evenement.
- In een podcast interviewreeks laat je je stem horen. Met welke wijsheid wil jij anderen inspireren? Samen creëren we jouw boodschap die je de wereld wil insturen.
- Wil je iemand verrassen in je organisatie met een leuke boodschap? Iemand die je in de bloemetjes wil zetten, iemand die op pensioen vertrekt? Schenk een luisterportret!
- Wil je een audio-opname inzetten in een verander-, leer of leiderschapstraject en/of ritueel in je organisatie? Het kan een extra element zijn om mensen mee te nemen en te raken.
“Ik ben heel erg blij en wil je erg bedanken voor de hulp en de begeleiding. Het was een parcours met soms lange pauzes en je hebt mij een paar keer terug moeten aanvuren. maar ik heb de tijd nodig gehad om tot dit punt te komen en een goede beslissing te kunnen maken.”