Wat beweegt ze?!

De kracht van luisteren naar verhalen uit de onderstroom in communicatie en transitie.

Een training in de kunst van storylistening

Heb je inzicht nodig in wat mensen beweegt of juist op hun plek houdt in een organisatie of in hun werk? Om interventies te ontwikkelen die wél werken en transities soepeler laten verlopen? Of wil je content kunnen creëren die ráákt? De training Wat beweegt ze?! geeft je dat haarscherpe inzicht én helpt je om inspirerende authentieke verhalen op het spoor te komen.

Tijdens een live dag krijg je alle handvatten om andere vragen te stellen, anders te luisteren, mensen ‘op verhaal te laten komen’ en in die verhalen patronen te ontdekken die de weg naar beweging wijzen.

Deze training is speciaal voor:

  • Communicatieprofessionals en contentmanagers die verhalen willen inzetten in interne en externe communicatie;
  • Consultants en veranderaars die willen voorkomen dat transities vastlopen of vertragen en verhalen willen inzetten om te veranderen vanuit verbinding; 
  • HR-managers en coaches die hun organisaties, leiders of coachees een spiegel willen kunnen voorhouden die toont wat er nodig is om beweging te creëren.

Programma

  • Je krijgt inzicht in wat een verhaal is en waarom en hoe verhalen werken.
  • Je leert anderen én jezelf op verhaal te laten komen.
  • Je leert hoe je deze verhalen gericht verzamelt, hun betekenis doorgrondt en kunt doorvertalen naar inspirerende content of daarin patronen kunt ontdekken. Zulke patronen laten zien hoe mensen een bepaalde situatie ervaren en wat er dus nodig is om een transitie soepeler te laten verlopen.

Tijdens de live dag gaan we aan de slag met theorie en praktische oefeningen. Daarna ga je aan de hand van een opdracht zelf aan de slag in jouw eigen werkpraktijk. De ervaringen die je daarbij opdoet, bespreken we daarna.

Met welk resultaat?

  • Afhankelijk van je rol kun je organisatievraagstukken anders bekijken en mensen gemakkelijker mee nemen in een beweging of content schrijven die raakt en aankomt
  • Je kunt je eigen verhaal aansprekend over het voetlicht brengen en je zo steviger met anderen verbinden
  • Je kunt verhalen inzetten in interne/externe communicatie en dialoog.
  • Je kunt betekenisgeven met verhalen, bijvoorbeeld om kernwaarden, visies en andere abstracties te laden.
  • Je vergroot je effectiviteit door zichtbaar te kunnen maken wat voor anderen vaak verborgen blijft.

Praktisch

Interesse ? Laat het weten! 

 

Ja, ik heb interesse en schrijf me in!